Cradle Mountain

20 februari 2018 - Queenstown, Australië

Hallo koud Nederland
Gisteren hebben we een prachtige tocht in National park Cradle Mountain gelopen.
We hebben de Lake track en de Ronny track gelopen. In totaal zo'n 16 km.
Voor we aan de track begonnen moesten we een register invullen zodat men, naderhand, kon checken of we ook daadwerkelijk teruggekeerd waren. ( na de track vulde je dan opnieuw je naam en eindpunt in.
Het eerste stuk was relatief druk met veelal aziatische mensen. Wat kunnen die mensen een geluid produceren!!! Normaal gesproken zou er veel wildlife te spotten zijn maar door die lawaaipapegaaien bleef alles veilig in hun holletje.
Over papegaaien gesproken.....de eerste kilometers rijden, na onze aankomst in Tasmanië, dacht ik toch werkelijk papegaaien/ grote parkieten te zien vliegen.
Omdat ik al wat vlieguren achter de rug had dacht ik " ze te zien vliegen" en twijfelde aan mijn eigen waarneming. Toen Rob ze de volgende dag ook zag kon dit geen toeval zijn...er vliegen hier dus mooi gekleurde vogels rond, iets kleiner dan een papegaai.
Mount Cradle was dus fantastisch. Vanochtend zijn we vanuit Wynyard vertrokken naar " the Nut"...een rots met eenmaal boven ( behoorlijk steile klim) prachtig uitzicht.
Via de kust en een opgebroken weg zijn we, anderhalf uur later dan verwacht, in Queenstown aangekomen. Een dorpje wat nu vooral uitgestorven lijkt. Morgen gaan we het eens goed bekijken.
Lieve groet van ons

1. Ilse:
    20 februari 2018
    Wauw, wat een mooie natuur daar!
  2. Betsie:
    20 februari 2018
    Ziet er schitterend uit daar groetjes van ons
  3. Gerda de Groot:
    23 februari 2018