Warm

13 maart 2018 - Alva, Australië

Hallo allemaal;
Hier weer een berichtje uit het verre Australië.
Vanuit Noosa hebben we onze maps.me aangezet om naar Tannum Sands te rijden. Een route op een oneindig lange, saaie weg. Gezien de vele bloemetjes en kruisjes aan de kant van de weg, één die dus vele dodelijke aanrijdingen kent. Je ziet het ook aan de waarschuwingsborden langs de weg met de tekst ' take a refresh before you crash" ....ook staan er triviantvragen op de borden om je scherp te houden. Gelukkig kunnen wij elkaar afwisselen maar truckchauffeurs doen dit dus in hun eentje en denderen ons met een vaartje van 120 zo voorbij. De huizen die hier staan kun je op 1 hand tellen en veelal is een supermarkt zo'n 2 uur rijden.....je zou maar net de suiker vergeten🤔🤔.
In ieder geval voor ons een teken dat we goed onze benzinestand in de gaten moeten houden....voedsel en drank bebben we genoeg aan boord maar een camper op wijn laten rijden zal wel niet gaan😂🤠. In Tannum Sands zijn we 2 dagen gebleven. We besloten om daar naar het strand te gaan. Via een sluiproute zijn we daar naar toe gelopen. Lekker gezwommen en een uurtje liggen op het strand. Na afloop liepen we via de orginele route terug en zagen we een waarschuwingsbord met de melding op te passen voor krokodillen....juist ja🦎🦎 this is Australia Mate!!! Via Tannum zijn we doorgereden naar Mackay. Het was de bedoeling om daar 1 nacht te blijven maar het werden er 2. Van enkele reizigers en bewoners hier, maar ook van enkele van jullie, hoorden we dat het in Ingham noodweer was. Wegen waren afgesloten en het wildlife zwom je tegemoet (haaien en crocs)
Hemelsbreed zaten wij op zo'n 5 uur van Ingham vandaan.
De Australische Piet Paulusma gaf ons het advies om zo lang mogelijk rond de White Sundays te blijven hangen. Daar geven we maar graag gehoor aan. Vandaag zijn we met 33 graden aangekomen in Alva. Rob wil hier graag duiken maar vooralsnog zijn er, vanwege het laagseizoen te weinig aanmeldingen. We rijden morgen daarom door naar Townsville en zullen daar tot zondag blijven. Townsville is groter en daardoor meer toeristen dus een grotere duikkans. Bovendien kun je vanuit daar naar de vele kleine eilandjes van de White Sunday-eilanden varen.
Voor iedereen een fijne week en tot schrijfs.
Lieve groet Petra

1. Annemieke:
    13 maart 2018
    Heerlijk om jullie reisverslag te lezen.
  2. Herry:
    13 maart 2018
    Kijk je wel een beetje uit met die krokodillen. Die lusten best een stukje sappig vlees. Verder heel veel plezier. Voor het weer hoef je hier niet terug te komen. Nu is het nat en in het weekend zou het weer kouder worden met winterse neerslag.
  3. Petra:
    13 maart 2018
    Dan blijven we nog maar even Herry...geen zin in al die kou☃️⛄☃️
  4. Betsie:
    13 maart 2018
    Hoi Rob en Petra weer een mooi reisverslag nog veel plezier en groetjes van ons
  5. Akkie en Hans:
    20 maart 2018
    Nog even genieten van de laatste dagen, groot gelijk !
    Hoewel er smachtend naar Petra wordt uitgekeken, het leek wel liefdesverdriet !
    Ik ga je voorlopig ook niet zien Peet, ik ga donderdagochtend voor een kleine maand naar China en Hongkong en Bangkok !
    Ik heb genoten van jullie reisverhalen, fijn dat we zo een beetje mee mochten reizen.
    Groetjes van ons beiden.