" er is een tiet van komen en.........

22 maart 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaal...
Zo langzamerhand tikken de laatste uurtjes van onze 11 weken voorbij.
Op onze laatste, volle, dag in Cairns zijn we per ferry naar Green islands gevaren. Een tocht van zo'n 50 minuten op een onstuimig zeetje. Chinezen hebben al niet veel kleur maar wanneer ze zeeziek worden dan kleuren ze nog witter. Meniggeen zat met het koppie in de zak. Wij gelukkig nergens last van. Op green island kun je prachtig snorkelen in het Great barrier. Dat hebben we dan ook gedaan. Mooie, gekleurde exemplaren voorbij zien komen. Rob had nog het geluk om een schildpad te zien en.......een hamerhaai!!! Hij schrok zich te pletter toen deze grote jongen onder hem door zwom. De lifeguard vertelde later dat het " relatief" onschildige beesten zijn. Googlen op internet gaf toch andere geluiden....ze kunnen wel degelijk aanvallen. Maar goed...alles zit er nog aan en zijn we in 1 stuk naar Kuala Lumpur gevlogen. Van het schone, uitgestrekte Australië, zitten we nu weer de hechtiek van de stad met zijn vele auto's en brommers. Vanochtend zijn we naar de Petronas torens gelopen. Enkele jaren terug zijn we hier ook geweest en, ondanks dat er veel bijgebouwd is, herkenden we nog een hoop. We zijn naar Chinatown geweest en de foodcourt. De beh brothers, die de lonelyplanet destijds tipte als zeer goed eten, doen we wat later op de avond. Denk nu niet aan een mooi restaurant met een mooi gedekte tafel en wijnglaze hoor..
Integendeel, je zit half op straat, de tafels en de stoelen zijn van plastic en een sfeermuziekje komt van rammelende pannen en het hakken van groenten...maar lekker!!!!
Onze kamer mogen we aanhouden tot 19.00 uur. Daarna naar de luchthaven en vliegen we in 13 uur weer terug naar Amsterdam.
De weken zijn voorbijgevlogen en soms kunnen we herinneringen alleen aan de hand van foto's terug halen.
We voelen ons rijk en dankbaar dat we dit hebben mogen meemaken. Onze laatste zin is dan ook;
Leef!!! Leef nu en pak de momenten. Maak dromen waar en stel niet uit.
Dank jullie wel voor het meereizen en de leuke reacties.