Cairns

19 maart 2018 - Cairns, Australië

Goedemorgen allemaal;
Vanuit een megagrote hotelkamer tik ik dit bericht. Een uur geleden hebben we de camper ingeleverd met iets meer dan 2300 km op de teller!!
Maar goed...eerst nog wat kilometers terug....
Aangekomen in Townsville waar het erg warm is. We hebben daar een ferry en carticket geboekt om één van de vele eilandjes rondom great barrier reef te verkennen--->in ons geval Magnetic islands. Met de ferry is het een kleine 2o minuten varen. Heerljk...haren in de wind en gaan. Op het eiland worden we voor die dag eigenaar van een four wheel drive. De verhuurder raadt ons dit aan vanwege het slechte weer van een week daarvoor en wij ook graag de westkant willen bezoeken ( zie foto en filmpje als ik het gedownload krijg)
Het eiland is werkelijk prachtig met mooie baaien en natuur. Hiet zien we de koala's in het wild lekker chillen in een boom. We hebben een snorkelset en 2 pakken gehuurd. Het pak is ter bescherming in geval je een kwal tegenkomt. De meesten zijn onschuldig en veroorzaken jeuk of n branderig gevoel maar er zwemmen er ook die serieuze klachten veroorzaken en je naar het hospital moet. Oké...nu geen krokodillen maar kwallen waar we rekening mee moeten houden. Helaas viel het snorkelen tegen...op wat kleine visjes na...niets gezien. Volgens de inwoners is dat te wijten aan het slechte weer. Jammer want onze verwachtingen waren hoog.
Na Townsvillen zijn we doorgereden naar Mission Beach. Onderweg nog een tussenstop gemaakt in Crystal Creek. Een mooie omgeving waar je heerlijke bronnen hebt waar je kunt zwemmen.
Mission Beach staat bekend om zijn, met uitsterven bedreigde Cassowaries. Een soort van struisvogel. Helaas hebben we die niet gespot.
Vanuit mission beach hebben we onze weg vervolgd naar Cairns. We zijn nog door het plaatsje Ingham gereden waar het zo'n noodweer was. Op hier en daar een plas water en een hoge rivierstand was er niets meer van te zien. En nu dus Cairns. Met regelmatig een warme regenbui.
Camperloos en weer aangewezen op onze beentjes.
Morgen zijn we hier nog een dag en woensdag gaat onze reis terug beginnen.
Tot laters
Groet Petra
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Helma:
    19 maart 2018
    Geniet er nog maar van want het is nu zo om deze mooie en bijzondere reis.
    Weer een prachtig verhaal.
  2. Karin:
    19 maart 2018
    Geniet nog maar flink die laatste dagen. Ik wens jullie alvast een veilige terug reis. Xx
  3. Ilse:
    19 maart 2018
    Leuk om weer te lezen Petra, geniet van de nog komende dagen! Voor je het weet sta je ons weer de loef af te steken met je mooie bruine kleurtje in de sportschool ;-)
  4. Miranda:
    Wat een prachtige omgeving Petra en Rob
    Wat een mooie ervaringen zijn jullie rijker
    Je reisverhalen zijn leuk om te lezen
    Enjoy
  5. Jetta:
    Safe trip home!
  6. Janny de Leeuw:
    19 maart 2018
    Geniet er nog van samen wat een belevenissen mooie natuur
  7. Ingrid de Leeuw:
    Hoi Rob en Petra.
    Fantastische verhalen en foto's! !
    Geweldig omschreven! !
    Goede en veilige terugreis samen!
  8. Herry:
    19 maart 2018
    Prachtige verhalen en foto's. Als ik jullie was zou ik nog maar even blijven in Down Under. Het is hier heel koud. Er schijnt echter verandering in te komen. Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat als jullie terug komen het weer beter is.
  9. Betsie:
    19 maart 2018
    Hoi Rob en Petra fijn om weer wat te horen van jullie reisbeleving weer een mooi verslag en foto's geniet er nog even van en een goede terugreis liefs van ons