Size does matter!!

28 februari 2018 - Mannering Park, Australië

Hallo;
Afgelopen maandag hebben we ons nieuwe onderkomen opgehaald. Een behoorlijk grote maar comfortable camper. Na het wennen aan het links rijden hebben we er nu weer een nieuwe uitdaging bij. De breedte , de lengte en de hoogte van ons voertuig. Zo kunnen we bijv. niet door de mac drive want dan zouden we blijven steken😂😂(Ak....ik moet meteen aan jou denken😆😆😆)
Onze eerste 160 kilometers hebben we gereden naar Blue Mountain. Een prachtig natuurgebied waar je vele tochten kunt lopen en de 3 sisters kunt bewonderen. Dat zijn 3 bergtoppen bij elkaar waarvan het verhaal gaat dat dat vroeger 3 zussen waren die hevig verliefd werden op 3 broers. Echter waren die broers van een ander soort ras/ geloof. De broers ontvoerden de zussen maar moesten, vanwege de oorlog het leger in. Daarbij heeft een " dorpsoudste" de 3 zussen in rotsen veranderd met dien verstande dat zijn na de oorlog weer teruggebracht zouden worden in een mens van vlees&bloed. Helaas stierf de beste man tentijde van de oorlog en zijn de zussen tot op heden vereeuwigd in steen.
Een dramatisch verhaal voor een prachtig gebied. Flinke klimmetjes en diepe afdalingen.
Vanuit Blue Mountain hebben we onze reis vervolgd waarbij we nu in Lake Macquire zitten.
De temperatuur loopt aardig op. Vanmiddag tikte de meter de 32 graden aan. Op onze eindbestemming hebben we een verkoelende duik in het zwembad genomen. Nu een heerlijk wit wijntje met uitzicht op het meer.
Lieve groet uit warm Australië

1. Ilse:
    28 februari 2018
    Wauw, leuk om weer te lezen. En jullie hebben nu volgens mij alle weersomstandigheden wel zo'n beetje gehad of niet? ;-) Geniet ervan!
  2. Helma:
    28 februari 2018
    Petra maar goed dat je altijd veel sport, daarom is deze rots voor jou een peulenschil.
    Geweldig wat zien jullie veel.
  3. Gaby:
    Lieve peet
    De bewoners hebben weer genoten van jouw verhaal en doen je weer de hartelijke groeten! Hier is het ijskoud, dus we zijn jaloers op jou!
  4. Petra:
    Lieve Gaby...super!! Dikke kus terug aan iedereen xx
  5. Petra:
    Lieve Gaby...super!! Dikke kus terug aan iedereen xx
  6. Jacqueline Canlon:
    28 februari 2018
    Rob en Petra, heerlijk om jullie mooie reisverhalen met foto’s te lezen/kijken. En prachtige foto’s.
  7. Betsie:
    28 februari 2018
    Een mooi verhaal en foto's weer veel plezier jullie genieten liefs van ons
  8. Zwaantje Oosterom:
    1 maart 2018
    Wauw wat mooi om te zien de camper ziet er gezellig uit lijkt een beetje op de LSBS daar zou een meneer hier jaloers op zijn die neemt ons soms mee op safari naar afrika dit is toch heel wat anders . Geniet er nog van
  9. Petra:
    1 maart 2018
    Africa is vlgs mij ook mooi Zwaan....inmiddels ben ik een ervaren chauffeur dus ik rijd jullie wel😉😉
  10. Gerda de Groot:
    2 maart 2018
    Helemaal top!!
  11. Akkie en Hans:
    5 maart 2018
    JOEHOE HOREN JULLE MIJ ??? Hahaha ! heerlijk om te lezen jongens.
    Wij woensdag terug gekomen uit Cyprus, heel leuk gehad, maar griep opgelopen de laatste dag, vandaar deze late reactie !
    Mooi om jullie avonturen te mogen volgen, blijf nog lekker genieten !