Sydney

25 februari 2018 - Sydney, Australië

Hallo allemaal;
Het uitgestrekte en mooie Tasmanië hebben we verruild voor het drukke Sydney.
Gisterochtend zijn we hier aangekomen onder een strak blauwe lucht. Per taxi zijn we naar ons air b&b gebracht. Hier werden we opgewacht door onze gastvrouw Carol en haar man Wil. Aardige mensen die ons wat uitleg hebben gegeven over het ooenbaar vervoer en de leuke wijken in Sydney. Het metrosysteem kwam ons bekend voor, hetzelfde wordt gebruikt in New York. Middels kleuren zie je welke tram, waar heen gaat. Ook hier gebruiken ze de " ov" chipcard en kun je opwaarderen bij een te laag saldo.
Ons eerste doel was het bondi beach. Lekker van het mooie weer genieten. Handdoek en zwemkleding mee. Vanwege de zaterdag bleken we niet de enige te zijn🤗🤗.
Aan het eind van de middag zijn we naar de Harbour bridge gelopen waar je mooi zicht hebt op the opera house.
Via chinatown, waar we wat hebben gegeten zijn we per tram weer terug gedaan.
Sydney doet ons denken aan NY...met zijn skyline en chinatown.
Daar zijn we overigens vandaag geweest. Helaas met veel, heel veel regen. Gelukkig liepen we daar overdekt. Morgen verlaten we Sidney en gaan we de camper ophalen. Weer een nieuwe ervaring voor ons, een huis op wielen. We hebben een handige app op onze telefoon die aangeeft waar men kan en mag overnachten, wat voor faciliteiten er zijn en wat de kosten zijn per nacht. Australië is duur. Gisteren zijn we uit eten geweest, lekker maar niet luxe of heel bjjzonder. In Azië hadden we daar een week ruim van uit eten gekund.
We duiken nu down under de wol....morgen vroeg eruit.
Lieve groetjes van ons

1. Annemieke:
    25 februari 2018
    Superleuk om zo met jullie mee te kunnen genieten. Wat een belevenis zeg!
    Groeten uit een koud maar 🌞 Nederland.
  2. Marga:
    25 februari 2018
    Hoi Rob en Petra, ik blijf nog steeds mee lezen hor😉! Vind het geweldig om te zien dat jullie zoveel verschillende dingen zien en mee maken! Oh en Rob, het water bij Acquoy ligt nog niet eens helemaal dicht... dus qua schaats pret mis je hier niets! Een hele goede reis met de camper! Genietse maar weer. Groetjes Marga
  3. Betsie:
    25 februari 2018
    Hoi Rob en Petra leuk reisverslag weer heel veel rij plezier met jullie camper liefs van ons
  4. Peggy:
    25 februari 2018
    wauw, wat heerlijk en wat een ervaring. Hoewel ik niet erg actief reageer blijf ik wel mee lezen :) Geniet van Australië. Gaan jullie nog wat bekijken van de aboriginals en vooral hun kunst? Dat is wel mooi namelijk. Fijne reis, gr. Peggy
  5. Miranda:
    25 februari 2018
    Gaaf met de camper rond toeren
    Dat wordt verder genieten
    Beetje jaloers word ik wel van jullie reisverhalen
    Enjoy
  6. Helma:
    25 februari 2018
    Veel plezier met je nieuwe huis en het was weer een mooi verhaal om te lezen.
  7. Herry:
    27 februari 2018
    Hoi ben een beetje laat met reageren maar ben net terug van een weekje Terschelling. Jullie beschrijving van Sydney bezorgt me weer heimwee. De Bondi beach ken ik en onder de befaamde Sydney-bridge ben ik onderdoor gevaren. Heb er zelfs nog ergens een foto van. Dat was in 1964 dus er zal wel het een en ander veranderd zijn. Nog heel veel plezier in Down-Under
  8. Gerda de Groot:
    2 maart 2018
    Fantastisch om te lezen. !!!!! Veel plezier met de nieuwe uitdaging!!