Hi Mate!!

18 februari 2018 - Scamander, Australië

We zijn, na vlucht nr 13, aangekomen in Tasmanië.
Inmiddels weet ik alle bewegingen die de stewardessen uitvoeren, weet ik waar de nooduitgangen zich bevinden, hoe de zuurstofmaskers werken en ook dat je lifevest pas opgeblazen mag worden in de deuropening...kortom; bij ziekte van een stewardess kan ik zo haar taak overnemen.
Tasmanië; een uurtje vliegen vanuit Melbourne. We kwamen aan met een temperatuur van 15 graden. Dat was weer even wennen. Deze week hebben we een auto gehuurd, een Mitsubishi suv. Een mooie, grote auto. We rijden van accomodatie naar accomodatie.
Dat varieert van een hotel tot aan een mobile home. Ach...het is allemaal maar voor 1 nacht dus als het maar schoon is en het bed is goed, dan is het prima.
De eerste 500 kilometers links rijden heb ik al op mijn naam staan. In het begin is het even wennen, met name het nemen van een rotonde is wat lastig. Daarnaast zet ik regelmatig de ruitenwissers aan ipv mijn richtingaanwijzer😂😂 Ach die Aussies zijn wel wat gewend.
We hebben al een mooie route gereden. Het laatste stuk voornamelijk langs de kust. Met vandaag 25 graden op de thermometer was dat heerljjk. Naast het links rijden is het goed oppassen om geen kangaroe op je motorkap te krijgen. We hebben, helaas, al vele slachtoffers langs de weg zien liggen...zelfs de Tasmaanse duivel!!
Zojuist hebben we wat boodschappen gedaan in de plaatselijke supermarkt want ja...ontbijt en soms diner moeten we zelf maken. Gewoon omdat de plekjes zo klein zjjn dat er geen restaurant te bekennen is. De eigenaar spraken we, zo wie zo al een kunst om dit taaltje te verstaan, en hij vertelde ons dat hij vorig jaar voor de derde keer naar Amsterdam was geweest. Vooral de skinny bridge ( magere brug) en de gayparade vond hij geweldig!
Zo vroeg de avond in Azië valt zo lang licht blijft het hier. Het is nu 20.15 uur en het is nog licht.
Morgen rijden we weer zo'n 250 km naar onze volgende overnachting. We lassen regelmatig stops in om een wandeltocht te maken

1. Helma:
    18 februari 2018
    Jullie reis is en blijft bijzonder.
  2. Betsie:
    18 februari 2018
    Wat een belevenis geweldig weer om te lezen xxx
  3. Karin:
    18 februari 2018
    Wat is het daar prachtig. Die natuur. ..bijna onwerkelijk zo mooi. Blijf genieten voor je het weet zit je weer aan de boerenkool. ( ook lekker😉) liefs van mij.
  4. Akkie en Hans:
    18 februari 2018
    Hi Mates, groots verhaal weer uit een groots land waarin zich grootse mensen verplaatsen door grootse natuur ! Heerlijk om jullie ook weer te mogen volgen.
  5. Gerda de Groot:
    21 februari 2018
    Jullie kunnen straks een heel avonturenboek schrijven. Geweldig om jullie te volgen, in deze droomreis. Veel plezier!!!!