Cat ba

29 januari 2018 - Cat Ba Island, Vietnam

deel 2 van ons reisverhaal.

Via het hotel in Hanoi hebben we een 3 daagse trip geboekt naar het eiland Cat ba. Anderhalf uur per bus en dan met de fastboat naar het eiland. Cat ba staat, net als Halong Bay, in de belangstelling vanwege zijn mooie gebergte. Tijdens het boeken van onze reis hebben we ons al vergaapt aan de mooie plaatjes. Helaas speelt het weer niet mee en zijn de vooruitzichten ronduit slecht, regen met temperaturen tussen de 10 en 12 graden. Bij aankomst op Cat ba kleurt het dorp rood en hangen er overal vlaggen. Die middag zal Vietnam tegen Uzbekistan voetballen en mochten ze dit winnen dan zijn ze kampioen. We hebben nog nooit zo'n enthousiaste menigte gezien. Zodra de bal over de middenlijn van de tegenpartij ging dan begon men hier al te juichen en met pannendeksels op elkaar te slaan. In de rust was het 1-1 en werd er al gefeest alsof ze kampioen waren. Helaas werd het in de tweede verlenging 2-1 in het voordeel van Uzbekistan en werd het geen nationaal feest.

Op onze tweede dag werden we om 07.30 uur opgehaald. Vanuit het hotel zijn we naar de haven gereden waar we op een mooie boot stapten. Onderweg zijn we bij een plaatselijke visfamilie wezen kijken. Deze familie woont op het water en zorgen ervoor dat er verse vis naar de markt gebracht wordt. De tocht was geweldig maar koud en doordat de zon het liet afweten zien de foto's er minder fraai uit dan dat wij ze via google hebben gezien.

Halverwege werd het anker uitgegooid en zijn we met de groep, in totaal 13 mensen, gaan kayakken. We zijn door grotten gegaan en dat was geweldig om te zien, al vergde het wel wat stuurmanswerk. Gerrie en ik zaten samen in de kayak en het duurde even voordat we goed door hadden hoe we het best een rondje moesten draaien...maar.....eenmaal rechtdoor dan waren we een geoliede machine. We hebben ongeveer 2 uur gepeddeld en bij terugkomst op de boot stond er een heerlijke lunch klaar. Onze gastvrouw had in haar ienemienie keukentje een geweldige maaltijd gemaakt. Ons laatste stukje voerde naar een gedeelte waar je kon zwemmen. Onze gids daagde iedereen uit om te water te gaan. Uiteindelijk hebben Rob en Eef en 2  franse meisjes de sprong gewaagd. Het water was ongelooflijk koud dus ze waren er al weer snel uit. Vandaag hadden we een uitstapje naar het national park. Een flinke klim naar boven om op de top van het uitzicht te genieten. Het was mooi maar niet heel spectaculair.

Nu zitten we in het hotel in afwachting van onze bus die ons weer richting de haven brengt. Vannacht slapen we in Hanoi en vliegen morgen door naar Hue.

Groetjes van ons

Petra

1. Danny M.:
    29 januari 2018
    Hoi Petra, het blijft leuk om jullie verhalen te lezen. Jammer van de weersomstandigheden. Met een stralende zon en warme temperaturen geniet je toch net wat intenser allemaal. Ik blijf jullie volgen en weer uit naar het volgende reisverhaal.
  2. Karin:
    29 januari 2018
    Wat een mooie ervaringen hebben jullie weer opgedaan. Jammer van het weer, maar ook bewolkt ziet het er prachtig uit. Tja Peet dat jij het water niet ingaat bij deze temperatuur, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. 😉
    Groetjes aan iedereen. Xx
  3. Betsie:
    29 januari 2018
    Hallo allemaal wat een mooie verhalen en foto's groetjes aan allemaal
  4. Herry:
    29 januari 2018
    Het valt me een beetje tegen dat je niet in het water bent gegaan. Zo'n bikkel als jij. Zo te lezen genieten jullie wel en dat is het belangrijkste.
  5. Miranda:
    2 februari 2018
    Wat een avonturen beleven jullie samen
    Groetjes van de vrijdagmorgen club
  6. Akkie en Hans:
    3 februari 2018