Laatste dag in Vietnam

2 februari 2018 - Da Nâng, Vietnam

Hallo allemaal.
Vandaag zijn we aangekomen in Da Nang. We hebben een hotel wat niet zo ver van de luchthaven ligt. Morgen een vroege vlucht via ho chi minh naar Pakse ( Laos)
Mijn laatste update dateert van cat ba/ hanoi. Via Hanoi zijn we doorgevlogen naar Hue. De volgende dag zijn we per taxi de omgeving van Hue gaan verkennen. Alle highlights in 1 dag want we hebben niet veel tijd. Aan het einde van de dag hebben Gerrie en ik nog een heerlijke massage behandeling. Wanneer je ergens maar kort bent moet je keuzes maken in wat je wilt zien en wat de mogelijkheden zijn. We hadden de tunnels van Vinh Moc nog willen bezoeken maar dat zou ons een halve dag hebben gekost. Gerrie en ik hebben ons laten verkleden in traditionele kledij....soort Volendam maar dan in Vietnam.
In Hue zijn we op de trein gestapt naar Da Nang alweer we per taxi naar Hoi An zijn gereden.
Hoi An is 1 grote toeristische markt. Werkelijk alles kun je er laten (na) maken. Binnen een dag ben je volledig in het nieuw gestoken. Een volledig op maat gemaakt pak kost rond de 140 dollar....zonder hierbij nog af te dingen. Vanochtend hebben we met elkaar een fietstocht gemaakt en zijn we daarna terug gebracht naar Da Nang.
Zoals gezegd een vroege vlucht dus zo gauw naar bed.
Groeten Petra

1. Jacotine:
    2 februari 2018
    Heerlijk weer even wat te horen... Alle hightlights in 1 dag want niet veel tijd...;) en dan te bedenken dat je voorlopig nog wel weg bent..haha..
    Maar ik snap hem hoor... Geniet van alles weer... enne welterusten... <3
  2. Jetta:
    2 februari 2018
    klinkt vermoeiend ;o)) maar wel leuk in indrukwekkend allemaal...
  3. Herry:
    2 februari 2018
    Geniet van jullie verhalen. Het doet mij weer herinneren aan de tijd toen ik nog varensgezel was en veel in dergelijke landen verbleef. Het is heel moeilijk om die wereld waar jullie nou zijn in woorden uit te drukken. Je moet het met eigen ogen zien. Geniet er lekker van. Dit nemen ze je nooit meer af.
  4. Betsie:
    2 februari 2018
    Mooi verhaal weer slaapse voor nu morgen weer vroeg op geniet er van met elkaar groetjes
  5. Elly:
    2 februari 2018
    Fijn om zo mee te reizen :) . Geniet van al het moois wat op jullie pad komt
  6. Janny de Leeuw:
    2 februari 2018
    Petra wat een mooie foto.s wij genieten zo ook een beetje nog fijne weken toegewenst
    lieve groetjes
  7. Akkie en Hans:
    5 februari 2018
    Leuk hoor om dit allemaal weer te horen en te zien. Net als Herry hebben Hans en ik ook hier rondgelopen, bijzonder om de Japanse brug in Hoi-An weer te zien, en die lampionnen daar, zo mooi he !
    Nu weer terug naar Laos ??? Lekker verder genieten mensen >