Bangkok

7 januari 2018 - Bangkok, Thailand

Hallo allemaal,
Onze eerste stop was in Bangkok. Na een goede vlucht kwamen we aan in een temperatuur van 31 graden....heerlijk.
Na een lange wachtrij bij de douane was het wachten op onze bagage.....die uiteindelijk niet kwam. Ergens tussen Londen, Muscat was er iets niet goed gegaan.
Formulieren invullen en dan maar op zoek naar onze chauffeur. Na een kleine 40 min arriveerden we in ons hotel in Chinatown. Een wijk waarin het overdag stikt van de kleding, tassen, brillen, schoenen etc etc kraampjes en waarin het in de avond omgetoverd wordt tot een walhalla van eettentjes. Ik vraag me af of de gemiddelde Thai uberhaupt wel thuis eet. Voor een prikkie eet je je buik vol.
Na een goede nachtrust hebben we de omgeving lopend verkend. Sommige dingen herkenden we nog van 8 jaar terug. Aan het eind vd middag hadden we een Thaise massage geboekt. Beiden werden we in een soort judopak gehesen en naar de massagetafel begeleid. Daar werden we, wat ik het best kan omschrijven als de papiervouwkunst origami, gekneed en gevouwd. Ik lag op een moment in zo'n positie gevouwen dat ik in mijn eigen rugzak kon. Onze verwachtingen v ontspanning waren toch iets anders.
Op zaterdag ging om 05.45 uur de wekker. Vandaag een fietstour met de beroemde Ko van Kessel. In een tijdsbestek van 6 uur hebben we de leuke, gekke en mooie dingen van een klein stukje Bangkok gezien. Na deze ervaring terug naar het hotel. Hoe staat het eigenlijk met onze bagage? Nog nix sir....even ruiken aan elkaar...kan het nog?
Toch maar op pad voor ondergoed en een shirt. Aan het eind vd middag in de herkansing voor een massage. Ditmaal een olie/relaxmassage. De masseuse v Rob vond het zo relax dat ze op zijn rug zowat in slaap viel.
Telefoontje vd receptie.....de bagage zou op de luchthaven zijn. Mooi want morgen vliegen we verder en dragen we allebei nog de massage onderbroek...zeg maar een netbroekje.
Om 23.00 uur konden we uiteindelijk onze bagage in ontvangst nemen.
Nu zitten we op de luchthaven in afwachting van onze vlucht naar Laos.
Laters....groet van ons

1. Cor van Toorn:
    7 januari 2018
    dag lieve zus en zwager, leuk om jullie verslag te lezen, een ervaring rijker om te ervaren hoe je met weinig middelen die paar dagen doorkomt dan. en China town is een belevenis op zich. Hier bezig met de voorbereiding naar Sri Lanka, voor jou Peet een bekende bestemming, via onze reisblog houden we contact. Goede reis en dikke tuut...liefs
  2. Helma:
    7 januari 2018
    Petra jullie zijn net pas weg en je maakt gelijk al van alles mee.
    Wat zal dit een geweldige reis worden.
  3. Elly:
    7 januari 2018
    Geweldig hoe je alles beschrijft ,voor ons een genot om de reisverhalen zo te lezen.
    Zo reizen wij mee :)
  4. Arie:
    7 januari 2018
    Mooie foto's, vooral dat winkeltje.
    Goede reis verder. Groet uit een zomaar zonnig Zeeland
  5. Danny M.:
    7 januari 2018
    Geweldig om alles te lezen en te visualiseren. Jammer dat het mis ging met jullie bagage. Maar zo te lezen zijn jullie heel flexibel. Geniet ervan en tot het volgende verhaal.
  6. Ilse:
    7 januari 2018
    Haha, lach mij rot om jullie eerste massage ;-) Leuk om zo met jullie 'mee te reizen'.
  7. Herry:
    7 januari 2018
    Gelukkig dat alles goed is gekomen met de bagage. Wij hebben dat ook eens gehad en dan voel je je niet lekker. Ik ben eens gemasseerd door een Chinees. Daar lig ik nu nog wel eens wakker van. Ik had het gevoel dat al mijn ribben gebroken waren. Op een gegeven moment stond hij boven op me te dansen. Dat was eens maar nooit weer. Verder hoop ik dat alles zonder problemen mag verlopen. Geniet er van.
  8. Janny de Leeuw:
    7 januari 2018
    Wat een belevenis fijn dat de koffers weer terecht zijn fijne vakantie gr
  9. Betsie:
    7 januari 2018
    Mooi om jullie reisbeleving zo mee te mogen maken we wensen jullie een fijne reis en veel plezier liefs van ons
  10. Janneke van Noort:
    7 januari 2018
    Lijkt me even lastig zo zonder je spullen maar met wat flexibiliteit redden jullie je wel. En die massages en een judopak??
  11. Gerda de Groot:
    9 januari 2018
    Hoi vakantiegangers. Wat een leuk reisverslag. Heb het op mijn gemak gelezen, en fotos bekeken. Top Top