Vientiane/ Vang Vieng

10 januari 2018 - Vang Vieng, Laos

Hier zijn we weer;
Vanuit Bangkok vlogen we met Air Asia naar Laos.
De eerste 3 dagen verbleven we in de hoofdstad, Vientiane.
Vriendelijk...bijna nederig...werden we ontvangen in onze accomodatie. Onze kamer is groot en schoon.
Om kennis te maken met de stad zijn we per tuktuk erop uit getrokken.
Het ding waarmee wij vervoerd werden zou het goed doen in het oudheidsmuseum.
Bij aankomst in de stad was de nightmarket net begonnen. Van 18.00 uur tot ong 02.00 uur staan er legio stalletjes met allerlei verkoopwaar. Van schoenen tot onderbroeken van telefoonaccessoires tot pruiken...het is allemaal te verkrijgen. Verder is het een mierennest van eetstalletjes en probeert een ieder zijn beste gerecht aan de klant te verkopen.
Vientiane is groot maar minder hectisch dan Bangkok. We hebben deze dagen veelal lopend door de stad doorgebracht. Gemiddeld liepen we zo'n 13 km per dag.
Kwamen we terug van onze wandeling dan brachten we nog wat tijd door bij het zwembad. De temperatuur zat rond de 30 graden.
Na 3 dagen Vientiane zijn we, vandaag, aangekomen in Vang Vieng. Per luxe bus zijn we daar in een tijdsbestek van 3,5 uur naar toegereden.
Het eerste wat we opmerkten was de temperatuur--->amper 17 graden. Wat een verschil en wat koud!!! Vang Vieng staat bekend om het " tubbing"...op een band door het water getrokken worden en dan langs bars drijven om daar je pintje of cocktail te nuttigen. Volgens oude berichten zijn er op deze manier menig, ladderzatte toeristen verdronken🤔
Gezien de temperatuur waag ik me al niet op het water...mijn rikketik overleefd dat niet.
Voor morgen willen we een moutainbike huren en dan een kleine 50 km gaan biken.
Of dat..gezien het weer gaat lukken...lezen jullie een volgend keer.
Groeten van ons

1. Helma:
    10 januari 2018
    Hoi Petra, weer heel leuk om je reisverhaal te lezen.
    Veel succes op de moutainbike, we horen wel weer of dit gelukt is.
    Groetjes Helma
  2. Betsie:
    Hoi Petra en Rob mooi reisverslag veel plezier groetjes
  3. Karin:
    10 januari 2018
    Ik zie jullie al helemaal gaan op zo'n band. Jij in skipak met een groot glas gluwwijn. Geniet nog maar flink, en die 17 graden daar zijn er toch 11 meer dan hier😂😂😘
  4. Herry:
    11 januari 2018
    Hartstikke leuk. Ik zou toch op die band gaan. Ze hebben bij zo'n barretje vast wel iets te drinken waar je warm van wordt. Niet dronken worden want we willen je niet missen. Geniet.
  5. Ria Versloot:
    11 januari 2018
    Hoi Petra en Rob. Lekker genieten. Klinkt allemaal spannend. Geniet er lekker van