Phnom Penh

13 februari 2018 - Phnom Penh, Cambodja

Hallo lezers
Vanochtend, na een heerlijk ontbijt in dit heerlijke hotel, zijn we per fiets naar het museum tuoi Sleng geweest. Dit museum geeft een kleine, maar o zo bizarre, blik tentijde van de rode khmer oorlog onderleiding van een genadeloze beul, Pol Pot genaamd. 1 op de 4 landgenoten zijn onder zijn regime gemarteld, gefolterd, verhongerd en uiteindelijk vermoord. ( van 1975-1979) de schokkende foto's, de namen van overledene, en het zien van de martelwerktuigen maakt je heel stil.
Na een bezoek aan het museum zijn we doorgefietst naar de uiteindelijke killingfields. Gevangen van tuol Sleng werden hier naartoe gebracht en vermoord.Een deel van de vele massagraven is hier te zien. In dit monument, stupa genaamd, liggen vele schedels gesorteerd naar man/ vrouw_ volwassen/kind.
Om kogels te sparen sloegen de rode khmer kinderen dood door ze tegen een boom.aan te slingeren of door bij ouderen de achterkant van het hoofd in te slaan dmv geweer of een houten spade. De plek die wij hier bezocht hebben, Choeung EK is slechts één van de vele killingfields van Cambodja.
Het is niet voor te stellen hoe wreed een mens kan zijn.

1. Jacotine:
    13 februari 2018
    Brrr...wat heftig Peet als je dit zo leest lopen de rillingen over mijn rug. Wat kan een mens wreed zijn zeg...afschuwelijk. Zal wel heel indrukwekkend zijn geweest om daar te lopen.
  2. Betsie:
    13 februari 2018
    Zo dat is heftig afschuwelijk wat daar gebeurt is allemaal
  3. Ingrid de Leeuw:
    13 februari 2018
    Ik word hier sprakeloos van.....
  4. Akkie en Hans:
    14 februari 2018
    Gruwelijk allemaal ! Heb je ooit de film "The Killing Fields"gezien ?
    Afgrijzelijk !
    Voor jullie nu even wat anders he,! Veel plezier met elkaar nog !
  5. Petra:
    14 februari 2018
    De film hebben we gezien Ak. We hebben nu " first they killed my father" zelfde genre. Morgen,15 feb, afscheid nemen.😢