Pakse/ Laos

7 februari 2018 - Pakse, Laos

hallo allemaal;

vandaag alweer onze laatste volledige dag in Pakse. Pakse ligt in het zuiden van Laos en is  de hoofdstad van de provincie Champassak. Op onze eerste dag hebben we ons te goed gedaan aan een middagje relaxen aan het zwembad. Verlieten we Vietnam met temperaturen van rond de 10 graden....hier is het rond de 28. Beter toeven dus en de korte broek kan weer tevoorschijn komen. Het toerisme is hier nog rustig, waarschijnlijk zitten we niet in het hoog seizoen. Op onze tweede dag hebben we een brommer gehuurd en zijn we afgereisd naar Pho Suam waterfalls. Een mooi plekje, omringd door groen en een mooie hangbrug. Daarna hebben we onze reis vervolgd naar de grote gouden Boedha, die wij vanaf ons hotel, kunnen zien. Een enorm beeld dat uitkijkt overr de stad. De klim er naartoe was zweten....eerst per trap en daarna in het mulle zand omhoog. Prachtig uitzicht en een indrukwekkend beeld. In de avond besloten we naar een restaurantje te gaan wat relatief dichtbij ons hotel lag. Met veel onthaal en lachen werden we binnengehaald. De menukaart toonde plaatjes en in het chinees stond de uitleg erbij...tja....via google- translate en het maken van gebaren én geluiden kregen we het voor elkaar om een heerlijk menu te bestellen. Hilariteit alom. Voor de volgende dag hadden we een private car met chauffeur geregeld. Die zou ons brengen naar het bolaven plateau. Een groep eilandjes en een prachtige waterval op zo' n 2,5 uur rijden. Als eerste het bezoek aan de Khone Phapeng waterfall. Een waterval met een zeer krachtige stroming maar zo geweldig mooi om te zien. We hebben daar een tijdje rondgewandeld en zijn toen doorgereden naar een klein dorpje. Daar zijn we op de boot gestapt naar Do Ndet. Daar hebben we de boot verruild voor de fiets en hebben we de omgeving verkend. In dit gebied zouden er zoetwaterdolfijnen verblijven. Helaas hebben wij ze niet gespot. Vandaag hebben Gerrie en ik een dagje zwembad en wellness gedaan en zijn de mannen erop uit getrokken om te gaan zipplinen bij de tadfane waterfalls. Morgen vliegen we om 13.00 uur naar Siem Reap, Cambodja. Ook daar zullen we een aantal nachten op 1 plek blijven. Lieve groetjes van ons